Deze auteur beschikt over een verbluffend soepele schrijfstijl. Hij pakt je in. En overdondert je met blitse dialogen, vloeiende wendingen en geestige, maar tegelijkertijd diep cynische scènes. Zijn debuut getuigt in ieder geval van scherpte en jongensachtige branie. Dat maakt De Kostwinner tot een gedurfde literair entree.
— De Volkskrant

ER WAS EENS....

Hoe je hier gekomen bent, doet er niet toe. Misschien heb je mijn naam ingetikt in Google of een andere zoekmachine. Het kan ook zomaar zijn dat je een link volgde, en hier terechtkwam. Maar hoe dan ook: wees welkom.  Kijk gerust rond, of stel meteen een vraag

SCHRIJVEN

Ik ben auteur van twee romans, De Kostwinner en Incognito, beide verschenen bij uitgeverij Atlas Contact, en een derde, De Luizenvader, verschijnt januari 2017. Van beide boeken zijn de filmrechten aangekocht. Daarnaast heb ik voor M-Lab een muziektheaterstuk geschreven, getiteld De Winnaar, starring Jamai Loman. 

Behalve fictie schrijf ik ook in opdracht, al heet het dan copywriting. In het verleden werkte ik voor verschillende bureaus en klanten, met als een van de hoogtepunten de Atlas van het Onderwijs, gemaakt voor Noordhoff Uitgevers. 

Bloggen doe ik ook, dat wil zeggen alleen wanneer er iets is wat ik echt kwijt wil. Mijn bijdragen kun je vinden op Medium.

 

STORYTELLING

Photo by raywoo/iStock / Getty Images

Sorry, ik grossier in platitudes, clichés en marketingkretologie. Maar ja, storytelling dus. Is hot. Alsof het iets nieuws is, terwijl we letterlijk sinds mensenheugenis verhalen aan elkaar vertellen. En Iedereen is er dol op. Maar vrijwel niemand vertelt je erbij hoe je die verhalen/stories/content dan moet maken. Daarom bedacht ik een Masterclass Storytelling for Brands. Bedoeld voor iedereen die vanuit een marketing-communicatie perspectief meer wil weten hoe je een goed verhaal kundig vertelt.

Samen met een collega auteur geef ik ook trainingen aan leidinggevenden met als motto "Wat je als CEO van een schrijver kunt leren". Over de overeenkomsten tussen het leiden van een bedrijf en het schrijven van een boek. 

18eb685f25b4d948fffb6261a6342fa5.jpg

STRATEGIE

Vandaag de dag is zo'n beetje iedereen een strateeg, van directeur tot schoonmaker. Maar waar gaat het eigenlijk om? Het helder formuleren van doelstellingen, en wat er voor nodig is om die te bereiken. Liefst weergegeven in een zin van hooguit 35 woorden. Althans, zo simpel zie ik het. 

Als online strateeg heb ik meegewerkt aan diverse campagnes, veelal voor grote merken, en ook nog met succes. Het achterhalen van 'de vraag achter de vraag' voor een global campaign briefing, dat is de kick.  Neemt niet weg dat ik ook graag meedenk met startups, kleine projecten niet schuw en ook graag m'n tanden in een fijn positioneringsvraagstuk zet. Soms zelfstandig, maar regelmatig in samenwerking met anderen. Zo ben ik sinds begin 2014 als Associate verbonden met Call For Action

Concrete voorbeelden, klanten  en cases? Ik vertel ze je graag, maar niet op internet. 

 

 

SPREKEN

Als schrijver ontkomt je er niet meer aan: spreken in het openbaar. Optreden. Move the product. Ik doe het ook, maar redelijk selectief en onregelmatig. Ben dol op leesclubs die in mijn bijzijn over mijn boeken of over schrijven willen praten. 

Daarnaast ben ik beschikbaar voor seminars, workshops, bootcamps of hoe al die nuttige bijeenkomsten mogen heten. In het verleden sprak ik onder andere op De Nacht van de Content, was ik docent tijdens een Content Marketing Bootcamp, en tegenwoordig geef ik met enige regelmaat workshops voor klanten van een gerenommeerd PR-bureau. Thema's en onderwerpen: schrijven, e-books, uitgeven, brand journalism, content marketing en storytelling. Meer weten? Neem contact op. 

CONTACT

Vragen, opmerkingen? Laat een bericht achter. 

Naam *
Naam
Telefoon
Telefoon

Short Bio

I work as Digital Strategy Director. I write novels and plays. To me, basically it's the same thing: delivering solid and engaging stories to key target audiences. 

Work

Strategy and Content Definition Model

After a career in journalism, I switched to advertising in 2003. Since then I work as a digital strategist for several ad agencies and international brands. Currently, I tour the boardrooms of the world with my Masterclass Storytelling for Brands. Over the years, I have developed a healthy dose of skepticism towards hypes, buzzwords, must-see's and ditto do's. Rather, I prefer strategies that can be summarized in less then 20 words. 

Writing

I wrote two novels, both of whom were optioned for TV and movie adaptation. ( by Fremantle Media and Warner Bros. International Television Production Nederland BV).

Talks

I am available as a speaker for talks about Storytelling, Advertising, Content Marketing or Writing. If you are interested, please drop me a line
Previous engagements:

  • 67th World News Media Congress, Washington DC, USA
  • Ifra/WAN Executive programme, Amsterdam, The Netherlands
  • Nacht van de Content (National Content Night), Zandvoort, The Netherlands
  • Schrijvers Binnen (Noordwijk Writers Conference), Noordwijk, The Netherlands.